Begravning..

Dagen började med att mamma ropade och sa att jag skulle gå upp. Men jag somnade om..
Efter ett tag ropade min syster på mig, och jag gick upp..
Jag klädde på mig och hann inte ens äta frukost.
Sminkade mig och tänkte att jag inte behövde mascara idag.

Vi åkte till kyrkan och jag mötte min kusins blick, kunde nästan inte hålla mig för gråt då. .
Släkten samlades i ett rum, innan vi ställde upp för att gå i led till bänkraderna. Alla stannade och bockade/nigde framför kistan.
Sen satte vi oss och prästen bad för Farfar. .
Vi satt i kyrkan i ca en timme innan vi tågade ut efter de som bar kistan. .
Vi gick bort till graven och de hissade ner kistan. Därefter gick alla fram och lämnade sina rosor.
Det var nog ingen som inte grät.

Precis när kistan var nerhissad så började det snöa =)
Var det ett tecken tro?

Efteråt skulle vi äta i församlingshemmet. Det var trevligt.
Började med att alla hälsade på alla. .
En släkting kallade mig för Sara, haha.
Sen fick jag höra typ 50 ggr att jag är söt.
Och fick även beröm för mina byxor xP

Vi åt Kyckling och Potatisgratäng som var gjord av Nybro Golfkrog.
Ja, gratängen kunde ha varit godare ;)

Sen blev det tårta:D
Men den innhöll ananas :<

Bröderna Dungert sjöng både i kyrkan och församlingshemmet, Vackert !

Vi åkte väl hem vid halv 3 skulle jag tro. .

:*

Här kommer det några bilder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0