Dödens dag.

Idag hände det som absolut inte fick hända.
Min farfar somnade in i stilla ro.

Jag är glad att han och jag satt och pratade den 20.
Det var hans födelsedag och han hade alla som stod honom nära runt sig.
Ambulansen kom och hämtade honom och jag lovade honom att allt skulle bli bra.
Han skulle ju bara in till sjukhuset och få slemlösande medicin.

Idag när jag vaknade var inte pappa hemma, men han kom hem efter en stund.
Han sa att han hade varit i Kalmar och nu skulle han åka in till begravningsbyrån.
Jag frågade vad han skulle göra där, och då sa han det...
Farfar var död.
Han hade somnat in idag på morgonen.
Han som hade firat sin 88 årsdag två dagar innan.
Vi som skulle fira jul, som vi alltid gjort.
Men denna julen lär inte bli densamma.
Visst ska vi vara i hans hus med släkten, men det kommer att vara något som fattas.
Någonting som alla älskar.

Vila i frid Gert Love Svensson
1940-12-20  -  2008-12-22 .
Jag älskar dig <3
Du kommer alltid att finnas här ibland oss
Förevigt !

Kommentarer
Postat av: Sofie Gustafsson, Mesuss

Aaw, usch. RIP :/

2008-12-26 @ 16:04:24
URL: http://mesuss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0